Facebook a jeho budúcnosť

Kedysi Facebook býval nielen miestom, kde sme komunikovali s kamarátmi, hrali sa hry, sledovali dianie celebrít, ale dokonca aj miestom, kde sme neboli z každej strany zaplavení reklamami. Boli sme zvyknutí brať odtiaľ užitočné informácie.  Dnes je už len malá časť z nás na ňom aktívna. Na samotnú sieť sa dostáva veľmi redukované množstvo správ, fotografií či videí. Je však pravdou, že hoci pre jednotlivca už využitie nemá, často je spájaný s rôznymi podujatiami a akciami, ktoré organizujú určité firmy. Vďaka nemu sa uskutočnili rôzne protesty a podujatia, ktoré výrazne pohli svetom. Prečo je tomu tak ? Popularita Facebooku je do veľkej miery zvykom. Dá sa povedať, že na trhu nemá žiadnu konkurenciu. Má tak silnú sieť, že je pre nás najľahšie prostredníctvom neho získavať nové kontakty a vytvárať nové vzťahy. V skutočnosti predstavuje najľahšiu formu komunikácie medzi rodinou priateľmi.

fcb

Čo ostatné sociálne siete?

V súčasnosti viac času trávime na iných sociálnych sieťach. Aj na nich sa dejú problémy, no rozdiel je v tom, v akom pomere vyplávajú na povrch. Väčšina z nich umožňuje posielať správy, pridávať fotografie, príbehy, statusy, telefonovanie či video hovory. Každá z nich má inú prednostnú funkciu. Instagram je populárny medzi mladšou generáciou. Živia sa ním aj mnohí blogeri či slávni ľudia. Cena za jeden príspevok sa vyznačuje nemalou sumou. Zároveň ponúka nové možnosti prejavovania vlastného názoru aj štýlu. Práve to je dôvodom pre jeho vysokú požívačnosť. Facebook je v porovnaní s nimi na trhu oveľa dlhšie a to ho posúva do pozadia. Pre praktickosť je však jednoznačnou voľbou, pretože ho pozná každý a nepochybne je “mainstreamom“ v našej spoločnosti.

mobil

Mám svoje konto zrušiť?

Facebook nie je pokazený. Ako každá prosperujúca firma, chce na nás zarobiť množstvo peňazí. Nie je nič neobvyklé, preto ho môžeme spokojne považovať za zdravú firmu. Má zisky, ktoré sú síce menšie v porovnaní s predošlými rokmi, ale to neznamená, že krachuje. To, či funguje ako spoločenská sila, je iná debata. Nepredstavuje akúsi formu rakoviny, z ktorej nie je cesty späť. Nemusíme si rušiť naše kontá, aby sme sa vyvarovali všetkým reklamám a nástrahám. Jednoduchým riešením môže byť napríklad aj aplikácia v mobilnom telefóne, ktorá nám po pár minútach používania zastaví aktivitu na ňom.

Facebook a jeho budúcnosť

2 (40%)1